A NetOnNet Svédország egyik vezető fogyasztói elektronikai többcsatornás kiskereskedője. A cég 33 raktáráruházzal rendelkezik, amelyből 30 található Svédországban, három pedig Norvégiában. Az IFS Applications segítségével a NetOnNet soha nem látott hatékonyságot érhet el, miközben a vásárlói élményt is növelheti.
Az 1999-ben e-kereskedőként alapított NetOnNet 2001-től vált fizikai üzletekkel is rendelkező kereskedelmi lánccá. 2001 és 2015 között nagyjából évente nyitott egy-egy új raktáráruházat, amelyek mindegyike Svédországban található. 2016 októbere és 2017 májusa között viszont 18 új NetOnNet raktáráruház létesült. Manapság online boltot, raktáráruházakat és B2B értékesítési csapatot működtet Norvégiában és Svédországban.
Két vállalattól származó független rendszerek
Az ezredfordulón alapított NetOnNet kiskereskedelmi üzleti modellje a legtöbb weben született vállalathoz hasonlóan hatékony és átlátható volt. 2016-ban azonban Skandinávia egyik vezető háztartási elektronikai kiskereskedője, a SIBA összeolvadt a NetOnNettel. 2017 májusában az összes SIBA áruházból NetOnNet raktáráruház lett. Az összeolvadás eredményeképpen a vállalat IT-infrastruktúrája töredezetté vált, amelyet egymáshoz nem kapcsolódó alkalmazások jellemeztek.
Az online kiskereskedelemben a vásárlói élmény és a hatékonyság leginkább az automatizálástól függ. A kiskereskedőknek gyorsan és pontosan kell kielégíteniük a fogyasztók igényeit, és képesnek kell lenniük arra, hogy folyamatosan finomhangolják a vásárlói élményt. A NetOnNetnél megnövekedett tehát az igény egy stabilabb, jövőbiztos rendszer iránt.
Az IFS érti a kiskereskedelem kihívásait
A NetOnNet IFS melletti döntésének főbb mozgatórugója a vállalat élvonalbeli technológiája és a kiskereskedelem területén meglévő szakértelme volt. „Nagyszerűek voltak az IFS-tanácsadók ebben a projektben” – mondta Markus Anderson, a NetOnNet informatikai igazgatója. „Számos területen segítettek nekünk, megértették a gondolkodásunkat, és úgy vélem, a jövőben hosszú távon profitálni fogunk abból, amit értünk tettek. A segítség különösen értékes volt számunkra. Ez volt az egyik oka annak, hogy az IFS-t választottuk.”
A NetOnNet a vállalat minden részére kiterjedően vezette be az IFS Applicationst. Az új rendszer nem csupán egységes képet nyújt a vállalatról, hanem számos, korábban kézzel végzett műveletet automatizált, például a beszerzést, ahol a rendszer automatikusan beszerzési javaslatokat kínál fel több telephelyről.
Az IFS Lobby egyetlen képernyő segítségével biztosít hatékonyságot a NetOnNet számára azzal, hogy átfogó, valós idejű képet nyújt a vállalatról, a megfelelő időben a megfelelő adatokat szolgáltatva. Több képernyőről, lekérdezésből, adatforrásból gyűjti össze az adatokat egyetlen lobby képernyőre, amely bármikor, bármely eszközön elérhető, így a munkatársak mindig rajta tarthatják szemüket az üzleti folyamatokon, még akkor is, ha éppen nincsenek az irodában.

Éles indulás fekete pénteken
A NetOnNet két héttel fekete péntek – a kiskereskedelmi szektor egyik legnagyobb eseménye – előtt vezette be az IFS Applicationst, amely éles üzemben a fekete péntek éjszakáján indult fekete pénteki akciókkal. A korábbi tapasztalatok alapján a vállalat amiatt aggódott, hogy az előrejelzések alapján beérkező rendelések számának vajon milyen hatása lesz az IT-infrastruktúrára. Az IFS Applications segítségével azonban a NetOnNet képes volt anélkül kezelni a rendelésáradatot, hogy egyetlen üzletet is veszítettek volna, megdöntve az eddigi rekordot. A NetOnNet igen elégedett volt azzal, hogy a beérkező rendelések okozta jelentős terhelés ellenére sem volt rendszerleállás, hiszen a vállalat folyamatosan törekszik rá, hogy túlszárnyalja a vevők elvárásait. A rendelések feldolgozása is hatékonyabban történt, mint korábban bármikor, ami szintén az IFS Applicationsnek köszönhető.
Markus Anderson a következőképpen meséli el, miként zajlott a fekete péntek: „Éjszaka volt, minden vezető tekintete a dashboardra szegeződött, ahogy sorra döntöttük meg a rekordokat. Nagyszerű érzés volt mindenki számára. Személy szerint számomra is nagyszerű érzés volt látni, hogy a munkatársak valós időben kapják az információkat az új rendszerből.”
Az IFS Applications segítségével a NetOnNet minden korábbinál gyorsabban képes automatizált, intelligens termékbeszerzési döntéseket hozni, ami segít a vállalatnak fejleszteni a szolgáltatását és növelni a vásárlói élményt.
Felkészülve a jövőre
A NetOnNet fiatal, modern, vállalkozó szellemű vállalat, és bár relatíve rövid ideje használja az IFS Applicationst, a rendszerrel dolgozó munkatársak máris keresik az új megoldásokat, ötleteket, amelyekkel még inkább ki tudják használni a platform agilitásából származó előnyöket. Az IFS Applications rugalmas, nyílt szabványokra épül, ideális alapot biztosít a jövőbeli fejlesztésekhez.
A többcsatornás kiskereskedelem töretlenül halad az összetett technológiai fejlődés útján, amelyet a drónok és a kiterjesztett valóság alkalmazása jellemez a nem is túl távoli jövőben. Az IFS Applications segíteni fog a vállalatnak, hogy alkalmazkodjon a rá váró izgalmas jövőhöz. Az aznapi, illetve az órán belüli szállítás iránti igények növekedésére reagálva a NetOnNet folyamatosan fejleszti logisztikai lehetőségeit. „Az IFS-nek rendkívül fontos szerepe lesz a NetOnNet jövőjében” – mondta Markus Anderson. „Ez az alap, amelyre mindent építeni fogunk a jövőben”.